Introductie vriesvers concept Ekoplaza Den Bosch
Met een opvallende groene vriezer in het midden van de zaak, biedt Ekoplaza Den Bosch sinds afgelopen maand biologisch vriesvers vlees aan van De Groene Weg. In de vriezer vind je een ruim assortiment biologisch rundvlees, varkensvlees en lamsvlees dat geleverd wordt door De Groene Weg slagerij uit Eindhoven. Het kippenvlees in de vriezer, betreft vlees van de dubbeldoelkip en wordt geleverd door Kemperkip.
In de vriezer vind je meer dan 40 verschillende vleesvarianten, allemaal ingevroren. Groot voordeel van dit vriesvers concept is dat de derving van het vlees laag is. Bovendien sluit het volledig aan bij de behoefte van de consument: meer dan 80% van de consumenten vriest vlees direct thuis in. Bijkomend voordeel is dat Ekoplaza Den Bosch hierdoor in staat is om een ruim assortiment biologisch vlees te leveren. De lokale samenwerking met de slager uit Eindhoven, maakt dat het assortiment heel regelmatig kan worden bijgevuld.
Het kippenvlees in de vriezer, is afkomstig uit een samenwerking tussen de familie Van Den Brink (tevens eigenaren van de Ekoplaza vestiging in Den Bosch) en Kemperkip. Het vlees is afkomstig van de Sasso kip; een biologisch kippenras met een dubbeldoel: voor eieren en voor het vlees. Hiermee krijgen ook haantjes bestaansrecht als vleeshaan. Het verhaal van dit bijzondere stukje vlees is met een infoleaflet aan de vriezer te vinden. Ook de verhalen van het rund-, varkens- en lamsvlees, wordt op deze wijze aan de klanten verteld.
Bjarne van den Brink (eigenaar Ekoplaza Den Bosch): ‘Wij vinden het belangrijk om onze klanten het verhaal achter onze producten te kunnen vertellen. Dit vlees heeft een goed verhaal te vertellen. Bovendien konden wij met dit concept ook ons eigen dubbeldoel-kippenvlees toevoegen. En op termijn gaan wij dit ook nog uitbreiden met vlees vanuit het kalf-bij-koe-project. Prachtige verhalen die onze klanten graag horen. Bovendien is de samenwerking met De Groene Weg een vanzelfsprekende voor ons. De Groene Weg vlees is echt een begrip onder bio klanten. Daarom lees je ook buiten op onze ramen dat wij vlees van De Groene Weg in ons assortiment hebben. De reacties vanuit onze klanten zijn heel positief!’.
Allard Bakker (directeur De Groene Weg): ‘Wij zijn heel blij met deze mooie samenwerking. Het concept zoals het er nu staat is echt ontstaan vanuit een nauwe samenwerking tussen het team De Groene Weg en het team van Ekoplaza Den Bosch. Het concept heeft zeker potentie om breder uitgerold te worden.’